החסכן משלם פעמיים- אלו שמחפשים חיסכון ומשלמים כפול בסוף.

א+ | א-
  • כמעט כשיגרה מגיעים למרפאתנו בעלי כלבים או חתולים אשר טופלו ברישול ובחוסר מקצועיות. ברוב המקרים השיקול היה חיסכון. כספי של בעליהם. למעט הצער והסבל שנגרם לחיה ההוצאות הכספיות מוכפלות וגם יותר.


    אני רוצה להאמין כי כאשר אנו חושבים על עצמנו או בני משפחתנו בהקשר לטיפול רפואי אנו בודקים וחוקרים בחרדת קודש לאיזה מרפאה או רופא לפנות ובכלל מי ומה ייתן ליקירנו את הטיפול האידיאלי.
    לעומת זאת לעיתים נראה שכאשר מדובר ביקירינו על ארבע בעליהם מאבדים יכולת זאת, וככל שהשנים עוברות אני חווה יותר ויותר פעמים בהם בעלי כלבים או חתולים מכל מעמדות ורמות האינטילגנציה מגלים בורות במה שנוגע לבחירת מרפאה ורפואה לפי סטנדרטים שהם היו בוחרים לעצמם.
    איני מכליל אולם בורות זאת מנוצלת על ידי יחידים שבחוסר מקצועיותם בהעדר ציוד מתאים נסיון וכלים פוגעים בחיות ובבעליהם.

    לצערנו אנו חווים במרפאה ובתדירות גבוה בעלי כלבים או חתולים שנופלים למלכודת שרלטנית, מוציאים את מיטב כספם ומסיימים באכזבה ובכאב.

    רק לאחרונה נעצר על ידי המשטרה רופא וטרינר (אני מתבייש לכנותו כך) שביצע ניתוחים בבתים פרטיים של הלקוחות!!!
    חלק מהחיות האומללות לא החזיק מעמד ומת בניתוח או מיד לאחריו וחלק אחר הגיע למרפאה וחוו טיפולים משקמים קשים וכואבים לא רק לחיה אלא גם לבעליהם.
    והוא אינו היחיד. בצורה זו או אחרת אנו רואים אותם ולעיתים קרובות מגיעים פגועים וכואבים. בעליהם אוהבים אותם אולם שיקול כספי או של נוחיות מגורים וחוסר בדיקה מתאים גרם להם ליפול בידי שרלטנים.

    כולנו סובלים מכך אך לצערנו אין שום חוק שמגביל רופאים וטרינרים ללא ידע ניסיון וציוד לפתוח מרפאות או לטפל בחיות בית. אין שום תקנה שאוסרת על אותם שרלטנים להתעלל ולפגוע בחיות ובבעליהן.

    מה הם הקריטריונים לבחירת מרפאה-

    ותק המרפאה - מראה על יציבות. ככל שמרפאה ותיקה יותר כך הניסיון האבחוני והטיפולי שנצבר גדול יותר.
    גודל הצוות - צוות רופאים וטכנאים גדול מאפשר סיעור מוחות בנושאים רפואיים, טיפול מסור ושירות סבלני.
    ציוד רפואי - בעידן האינטרנט, אין קל מלבדוק את מגוון הציוד שקיים במרפאה. מרפאה גדולה, ותיקה ומבוקשת תחזיק ברשותה ציוד מגוון ומתקדם לצורכי אבחון וטיפול.
    סקר בין חברים, מכרים ואחרים- הפתגם להתגלח על זקנם של אחרים נכון גם במקרה זה. אין אחד שלא מכיר בעל כלב/ חתול ואין קל מלשאול אותו על מי הוא ממליץ ומדוע. ככל שתשאלו יותר מאגר הנתונים יהיה גדול יותר והסבירות ליפול לרופא שרלטן נמוכה יותר.
    כמות לקוחות- לקוחות מצביעים ברגליים. ככל שכמות הלקוחות גדולה יותר, הדבר מעיד על שביעות הרצון והנאמנות למקום.

    לסיכום- כאשר הכלב או החתול הם חלק מהמשפחה, ראוי לנהוג בהם באחריות כמו שאנו נוהגים בעצמנו או בקרובינו על שניים. המחשבה שרפואת חיות שונה מרפואת אנשים היא מוטעית ומביאה לתוצאות עגומות. חוסר ניסיון, שיקולים מוטעים, ניסיון לחסוך כסף או שיקולי נוחיות הם מהגורמים המובילים להחלטות שגויות.

    אל תתפשרו על הזול הנוח או שמועות "ממומחים ושרלטנים" למיניהם. בחירה נכונה מונעת מפח נפש וסבל לכולם.

‹ מידע נוסף